family.reismee.nl

2015 Hong Kong

Hong Kong

Hong Kong is een heerlijke stad om weer even te wennen aan de westerse wereld. Iedereen praat hier Engels, we worden niet nagekeken, keuze aan eten in overvloed, heerlijke bedden en een shopping paradijs! We hebben ons drie dagen hier zeer goed vermaakt. Ons hotel ligt midden in het centrum. De eerste dag hebben we onze ogen uitgekeken naar de skyline. We zijn op Victoria Peak (uitzichtpunt) geweest om de hele stad en haven goed te overzien. We hebben de langst overdekte roltrap van de wereld genomen (800 meter, en terug gelopen). We zijn met de Ferry overgevaren en de jongens hebben een duik genomen in het zwembad in Victoriapark. Ze waren niet de enige daar. Omdat het zondag was waren alle dames in het park neergestreken en de mannen waren aan het zwemmen, sporten etc.
De tweede dag zijn we naar Ocean Park geweest, vergelijkbaar met Seaworld in Amerika, maar dan meer achtbanen en andere attracties. Omdat het boven op en rondom een van de heuvels is gebouwd zijn er allerlei manieren om de hoogtes te overbruggen, kabelbanen, trammetjes door de berg heen, roltrappen en de gewone trappen. We hebben ook wederom op die dag heel veel kilometers afgelegd en ook veel mooie zeedieren gezien. Ook vanaf hier weer een schitterend uitzicht op Hong Kong.
En de derde dag moest er geshopt worden....van de ene mall naar de andere cheap market, via de bloemen en vogelmarkt naar een mall...en zo door! We hebben meer gekeken dan gekocht en ons verbaasd over de gigantische dure merken qua kleding, sieraden en ook de auto's die ook hier door de stad rijden zijn niet de minsten. Toen onze benen het echt niet meer aan konden zijn we (om af te koelen ook want het is hier weer zo'n 34 graden) naar de film van de minions geweest. Het is altijd leuk zo'n bioscoop ervaring in het buitenland.
En nu maken we ons klaar om morgen terug te vliegen naar Nederland en dan zit deze prachtige, maar ook heel intensieve reis er weer op. Wat hebben we veel beleefd en gezien en wat mooi dat we dat weer hebben mogen meemaken met z'n vieren. Het was een prachtig avontuur. We hebben waarschijnlijk weken nodig om alles nog eens de revue te laten passeren. Gelukkig hebben de jongens nog twee weken vrij voor school begint.
Dank jullie wel voor de mooie reacties op onze verhalen...we hebben jullie alleen geen verhalen meer te vertellen, want jullie hebben alles kunnen meelezen.

Marja

Het was een genot om op deze manier mee te reizen. Goeie reis terug en weer tot ziens in Poortugaal.

Bontje

Goede reis! En het was weer leuk om in jullie rugzak mee te mogen reizen, zonder vermoeide voeten :) . Dank jullie wel! En ook hier is het prachtig weer, maar nu iets minder warm. Lekker dus!

Jan en Lillian

Het zal inderdaad een avontuur geweest zijn, in een heel andere wereld, maar met de foto's zullen jullie nog veel herinneringen op kunnen halen de komende jaren. Goede vlucht naar huis en we hebben genoten van jullie verhalen.

Tjaart en Mireille

Dank jullie wel voor alle mooie verhalen over jullie avonturen. De bijbehorende foto's maakten het nog zichtbaarder. Leuk! We wensen jullie een goede reis naar huis en denk maar zo: deze prachtige ervaring kunnen ze jullie niet meer afpakken! Tot gauw in Nederland.