family.reismee.nl

2018 - De laatste stop in Dubai en Yvo’s 16 jarige verjaardag!

Het is in Dubai minstens 45 graden en daarmee bloedverziekend heet! Dit is een temperatuur waar de mens niet voor gemaakt is. En dan is dit de temperatuur in de schaduw. We weten dat het in Nederland warm is geweest, we hebben het in Sri Lanka ook heel warm gehad maar dit is niet gezond. En daarnaast is het in de stad erg vochtig. Dat maakt dat de hele dag er een waas boven de stad hangt. En het maakt dat je maar een ding wil en dat is niet buiten zijn. Maar als je iets van de stad wil zien dan zul je toch naar buiten moeten!

Dubai doet een beetje futuristisch aan. De ontzettend hoge torens, metro die geheel zelfsturend is, alles is schoon, blinkend en iedereen rijdt in dure grote auto’s. Het is een smeltkroes aan culturen; saoediers (burka’s voor de dames en djellaba’s (witte jurken met geblokte hoofddoek) voor de heren, Aziaten en Afrikanen die hier werken en blanke toeristen. Iedere wijk heeft hier meerdere moskeeën en je valt hier over de gigantische shoppingmalls. Het lijkt wel of de Arabieren hier de hele dag shoppen en de gastarbeiders het werk doen. dat is vast niet zo, maar vooral in de winkels, in de bouw, de taxichauffeurs, in het hotel....daar werken maar weinig Arabieren.

We hebben hier 2,5 dagen en proberen uiteraard de malls uit, doen wat pogingen om de stad lopend te ontdekken, maar 10 minuten lopen van het hotel naar de metro maakt dat je een half uur nodig hebt om weer op temperatuur te komen!

Wat een tegenstellingen met Sri Lanka, waar we alleen maar buiten waren. Maar we vermaken ons uitstekend. Zeker de dag dat we met een 4 wheel drive door de woestijn zijn geweest, het zandboarden hebben geprobeerd en met een quad door de woestijn hebben geracet. Het was in de woestijn ook heel warm maar veel minder vochtig.

Daarnaast hebben we wat geshopt en in de verschillende malls de bijzondere attracties bewonderd; skihal, gigantisch aquarium, ijsbaan, mega fonteinen.... hoe verzinnen ze het? En niet te vergeten hebben we vandaag Yvo zijn 16e verjaardag gevierd. Geen ‘sweet 16’ feestje maar een ‘hot 16’ verjaardag! We hebben de dag afgesloten met een zelf bereide maaltijd op de hotelkamer.... noodles, stokbrood, fruit. We hadden geen van allen zin om weer de warmte in te gaan want ook om 7 uur ‘s avonds is het gewoon nog 36 graden Celsius.

Na al deze luxe en verwondering zijn we er echt klaar voor om naar huis te gaan. We hebben een fantastische vakantie gehad met ons vieren. We hebben genoten. En ook deze mooie reis kan niemand meer van ons afnemen.

Jossie

......en er gaan weer bergen aan herinneringen mee naar huis!!!! Wij hebben er een heerlijk stukje van mee kunnen genieten. Dikke x en een extra voor Yvo!

wil

Yvo Van harte gefeliciteerd. Leuk om te horen hoe jullie genoten hebben. Maar Oost West, thuis best.
Alvast een goede vlucht.

Tjaart en Mireille

Lekker afkoelen in het altijd frisse vliegtuig dan maar! Goede reis naar huis en we zijn reuze benieuwd naar jullie mooie foto's.

Sylvie

Dat is weer een super mooie reis geweest! Vanuit Zuid Afrika konden we door geen of slechte WiFi jullie reisverslagen niet openen, maar thuis alsnog gedaan en er van genoten. Leuk beschreven en geeft een goed beeld van jullie avonturen.
Yvo nog gefeliciteerd!
En een goede terugreis. Tot snel!