family.reismee.nl

2019 Japan - Voorbereidingen

Over een week van nu vliegen we met een directe vlucht van Amsterdam naar Tokyo. we hebben al veel aziatische landen gezien maar zijn heel benieuwd hoe het is Japan is met de religies, tradities, eten, natuur, cultuur. We hebben de route al uitgestippeld en het is wederom geen rustige route geworden. We gaan in 3,5 week van Tokyo - Mount Fuji - Matsumoto - Hakuba (Japanse Alpen) - Kanazawa - Kyoto - Kyo-san - Shirahama - Hiroshima - Beppu en Fukuoka. We reizen tussen deze plaatsen met de trein.

We hebben er erg veel zin in en om een beetje voorbereid te zijn op wat kan gaan komen; hierbij een aantal opmerkelijke feiten over Japan:

1. Er wonen meer dan 50.000 mensen in Japan die ouder zij dan 100 jaar!
  2. Door de vergrijzing zijn er meer huisdieren dan kinderen in Japan en er meer luiers voor volwassenen worden verkocht dan voor baby’s.
  3. De treinen (shinkansen) in Japan bijna altijd op tijd rijden? De gemiddelde vertraging is maar 18 seconde!
  4. Er zijn ongeveer 5.5 miljoen snoep en frisdrank automaten in Japan. (zelfs boven op Mount Fuji. Ik verheug me na 9 uur klimmen kunnen al op een koude cola).
  5. De scholen in Japan worden schoongemaakt door studenten en leerkrachten, hierdoor zijn schoonmakers niet nodig. (tip voor STC?).
  6. Meer dan 70% van Japan bestaat uit bergen of vulkanen, van het laatste zijn er meer dan 200. Ondanks dat ze relatief onbekend zijn bestaat Japan uit meer dan 6800 eilanden.
  7. Tokyo is de grootste stad ter wereld als je naar het aantal inwoners kijkt, ongeveer 37 miljoen en in oppervlakte even groot is als Nederland.
  8. Sushi was vroeger fastfood of straatvoedsel en het basisgerecht bij een Japans ontbijt, lunch en avondeten is rijst. (fijn voor Kay!).
  9. Strips en comics zijn zo populair in Japan dat er meer papier hiervoor gebruiken wordt dan voor WC papier.
  10. Een oude traditie om spijt te tonen en respect te krijgen is door je hoofd kaal te scheren. (Gary is dus Ă©Ă©n en al respect!)

Vind je het leuk om ons te volgen op onze reis. Laat het weten en dan krijg je bij iedere nieuwe update een berichtje in de mail. We gaan ons opmaken voor de laatste voorbereidingen!

Wil

Hoi Silvia,
Ja, ik vind het heel leuk om jullie reis en belevenissen te volgen.
Groetjes
Wil

Theo &Jossie

We willen heel graag op de hoogte worden gehouden via jullie belevenissen.

Bontje & Frank

Hoi lieverds!
Graag blijven we op de hoogte!
X

Jossie

Wat een leuk begin deze feitjes. Wat zullen jullie weer genieten. Dikke x

Yvonne

Geniet er maar van. Ik blijf graag op de hoogte.

Jan en Lillian Mooro

We willen weer heel graag “meereizen” met jullie.

Oma Riet.

Vergeet mij niet. Ik wil alles weten, nou haast alles.!

Sylvie

Wordt vast een bijzondere reis. Veel plezier gewenst!

Jo nu

Vind het heel leuk jullie te volgen.weet niet veel van Japan dus leer ik nog wat.

Tjaart en Mireille

Jaaaaaa! Heel graag!

Sarina

Tuurlijk wil ik jullie blijven volgen in het verre Japan! Kijk er naar uit!