family.reismee.nl

2019 Japan – Kanazawa

2019 Japan – Kanazawa

Met twee korte ritjes en een lange rit in de shinkansen trein (de snelle trein) komen we met ruim 34 graden aan in Kanazawa. Een stadje van 400.000 inwoners aan de andere kant van Japan aan de Japanse zee. De toerisme is hier nog niet zo lang aanwezig. Pas nadat een aantal jaren geleden de shinkansen treinspoor is aangelegd. Los van dat er erg warm is, is het een hele leuke stad. Er zijn zoveel leuke wijkjes (geisha en samurai wijk), heel veel tempeltjes waaronder een ninja tempel en de Kenrokuen Garden. Een van de mooiste tuinen van Japan in 1681 aangelegd. Deze ligt aan de kasteeltuinen. Overal Japanse bruggetjes, hele oude bomen, vijvertjes etc.

We slapen in een capsule hotel. Een hotel met allemaal eenpersoons cabines om in te slapen en op de bovenste verdieping ook een paar kamers. Een zo’n kamer hebben wij. Het badderen gebeurd in een gemeenschappelijke badgelegenheid. Deze is prachtig, luxe, met sauna. Uiteraard mannen en vrouwen apart. Iedere dag krijgen we schone badkledingsetjes. Zwarte pyama’s waarmee je van je kamer in de lift duikt en dan zo naar de badruimte. Heel charmant!

De aankomstdag slenteren we wat rond door het park, langs het kasteel. Allemaal in de buurt van het hotel. De tweede dag huren we Japanse e-bikejes en tuffen zo de hele stad door. Zo vangen we nog wat wind. In de geisha wijk komen we groepjes kleine japanse kinderen die voor hun Engelse les toeristen moeten interviewen. Zo schattig. We hadden er bijna eentje meegenomen.

Voor de derde dag hadden we het plan een autootje te huren, zo’n Japans koekblik (vierkant autootje) om het schiereiland te bezoeken. Bij de eerste autoverhuurbedrijf, waren de koekblikken op. Bij de tweede waren ineens alle auto’s verhuurd toen ze hoorde dat we uit Nederland kwamen (voelde wij ons even gediscrimineerd). De dame na ons kreeg namelijk wel gewoon een auto. Bij de derde kwamen we er achter dat we helemaal geen internationaal rijbewijs bij ons hadden. Hahaha, ging het feestje niet door.

Het alternatieve plan werd een duik in de zee bij Kanazawa beach, en op het heetst van de dag de bioscoop in. Het strand was wel even lekker. In Japan heeft namelijk geen enkel hotel een zwembad en de jongens hunkerden even naar een duik in het water. Het strand was een kort treinritje en 15-20 minuten lopen. De auto’s rijden hier tot op het strand. Maar omdat de japanners helemaal geen strandcultuur kennen waren er echt maar heel weinig mensen, terwijl het water heerlijk was, een breed zandstrand. Hier kan je wel iets leuks van maken! Los van de verbrande voetzolen van de jongens was het lekker.

‘s Avonds hebben we in een klein restaurantje een heerlijke Japanse maaltijd genuttigd aan zo’n laag tafeltje. Nou dat is niets voor ons. De benen zijn gewoon te lang en we zijn blijkbaar niet lenig genoeg. De dag daarvoor zijn we een sushirestaurant ingestapt. Daar waren nog geen enkele andere gasten. 6 sushimasters stonden ons op te wachten. Binnen enkele seconden hadden we telkens een nieuw vers gemaakte sushi op ons bordje. Heerlijk! Daar kan echt niets tegenop! Gelukkig mogen we nog een poosje en hoop ik dat dit niet onze laatste sushi zal zijn.

Wil

Hoi Silvia Carey Kay en Yvo.
Wat een gezellig verslag weer. Wat staan die zwarte pyama's keurig. Best zeer attent, dat ze dat doen. En ik kan me voorstellen Silvia dat je zo'n schattig kindje zou willen meenemen. Het zijn echt dotjes om te zien.
Kay en Yvo wel een beetje klein om in een wasbak pootje te baden lijkt me. Maar ziet er wel leuk uit.

Sarina

Zes sushimasters alleen voor jullie !! Daar kun je toch alleen maar van dromen? Wat heerlijk allemaal !

Oma

Je hebt weer een leuk en mooi land uitgezocht en van die schattige kindjes.
Ik kijk ook graag naar die twee knullen .
Nog veel plezier en laat ons maar mee genieten.