family.reismee.nl

Voorbereidingen voor de reis Vietnam (deel1)

We zijn al even bezig met de voorbereidingen voor onze reis, want naar Vietnam gaan we niet zomaar! We zijn naar de ambassade van Vietnam geweest voor onze visa in Den Haag. We zijn naar Travel Clinic in Rotterdam geweest voor onze inentingen en dat hebben we gecombineerd met heerlijk eten in een vietnamees restaurant in Rotterdam. Dat was een feest. De jongens (én wij) hebben gesmuld, want het eten was zalig. En omdat we onze huisdieren niet 4 weken alleen willen laten hebben we voor hen ook een mooie logeerplek gevonden.

Daarnaast hebben we zo onze reisuitzet toch weer even moeten aanvullen. Uiteraard hadden we al heel veel spullen omdat we vorig jaar naar Maleisië zijn geweest, maar toen reisden we luxe. Dat wil zeggen met eigen huurauto en dus konden we meenemen wat we wilden. Dit jaar gaan we 'light' reizen. Wij hebben onze vertrouwde rugzak uit de mottenballen gehaald en de jongens hebben hun reistrolley van de zolder gehaald. Als we hen namelijk een rugzak opdoen vallen ze meteen om, want zij wegen beide minder dan 25 kilo. Dat is dan wat te veel van het goede. Dus we gaan kritisch inpakken. Dat is nog eens een hele uitdaging.

De meeste hotels hebben we geregeld via internet omdat we leuke hotelletjes willen hebben waar we met z'n vieren bij elkaar kunnen slapen, bijvoorkeur op één kamer. Maar ook omdat we helemaal geen zin hebben om na een lange reisdag nog een slaapplek te moeten gaan zoekn. We weten dat dat niet werkt bij ons. dan zijn we moe en willen we gewoon een heerlijk bed zonder gedoe! Natuurlijk hebben we met het uitzoeken van de hotels rekening gehouden met de jongens. Als het even kan is er een zwembad of een strand dichtbij.