family.reismee.nl

Relaxen en snorkelen op Whale island, Nha Trang

We hebben heerlijk 3 dagen genoten van strand, zon, zee, koraal, visjes, heerlijk eten hier op Whale Island. We hadden een redelijk primitief hutje, maar dan wel met zeezicht op max 4 meter van de zee. Geen airo, alleen een hutje met bedden, klamboe en een ventilator en 4 tuinstoelen. Even terug naar af qua luxe, maar wel in een prachtige omgeving.  De tocht hierheen was best vermoeiend. Mn omdat we al om 4 uur op moestenen het vliegtuig vervolgens een uur vertraging had en de busrit daarna ook nog wel tegenviel, qua lengte. De omgeving maakte echter veel goed. We reden langs een prachtige kustweg richting het noorden. overal authentieke rijstvelden en eendenkwekers ( tussen de rijstvelden worden honderden eenden gehouden, die uiteindelijk naar de markt gaan. Het wordt hier gegeten als kip. En later onderweg richting onze eindbestemming zien we steeds meer viskwekers.  Het hutje mag dan enigszins primitief zijn. Het eco-resort echter niet. 3 keer per dag worden we overladen met heerlijke gerechten. De lunch is vaak 3 gangen en het diner 4 gangen. Garnalen staan standaard op het menu, maar dan wel in allerlei verschillende vormen. En niet te vergeten de eend, inktvis en de vis, die hier waarschijnlijk om de hoek gekweekt is. Keus hebben we niet, dus de jongens moeten ook alles eten/proeven. Maar omdat er zo veel gangen zijn zit er altijd wel iets tussen dat zij ook lusten. Het eten bepaalt hier ook het dagritme op het eiland. En dat is voor alle, naar schatting zo'n 75 gasten hetzelfde. Ontbijten kan tot 9 uur. Daarna gaat er een bootje naar een andere snorkelplek of je blijft in de baai van het resort, waar je ook kunt snorkelen. De lunch is van 12-14 uur, dan is het met de hitte hier echt even tijd om uit te rusten, te luieren. Alleen de diehards wagen zich dan in de zon. In de namiddag komt iedereen weer tot leven om lekker te zwemmen en te snorkelen. Om een uur of 6 verzamelt iedereen zich rond de bar, om van de zonsondergang te genieten en een beetje te internetten voor zover dat werkt ( meestal niet). Om dan om 7 uur gaan we weer aan tafel te gaan voor het overvloedige diner. Het snorkelen viel in eerste instantie een beetje tegen omdat we in Maleisie meer gewend waren. Maar dat was dan ook uniek. Dus na enige relativering hebben we hier ook genoten van al het koraal, de visjes, zee-egels, zeekomkommera en andere onderwater beesten. Opvallend is dat in dit Franse resort bijna allemaal Nederlanders zijn. De jongens hebben weer vriendjes gemaakt, deze keer met Julius van 5 en zijn zus Rozanne van 7. Ze ravotten wat af in de zee. Leuk om te zien en heerlijk dat wij ook even tijd hebben om een boek te lezen.  Om nog een beetje beweging te krijgen hebben we vanmorgen een wandeling over het eiland gemaakt. Al om half 9 vertrokken vanwege de hitte, maar na nog geen 100 meter gutst het zweet al over onze lichamen. Dus dat is even doorbijten, maar het uitzicht is prachtig vanaf het hoogste punt. Voor meer beweging is het te warm, dus je raad het al, met 3 extra kilo aan gewicht vertrekken we morgenochtend weer. Op naar Dalat, in de bergen. Het is het toevluchtsoord voor getrouwde stelletjes en het moet iets weg hebben van zwitsterland, vanwege de franse bouwstijlen in de stad. Er schijnt zelfs een kabelbaan te zijn. We gaan het meemaken! Voor zover bericht vanuit Whale Island, Nha Trang. Groetjes Gary, Sylvia, Yvo en Kay

Maya, Inka en Marja

Hallo allevier.
Wat een leuke verhalen en wat een leuke reis. Zo te lezen vermaken jullie je prima. Hier gaat alles goed. Het weer zou wat warmer mogen zijn, maar daar doen we nu eenmaal niets aan. Het gaat prima met Inka en Maya. Ze willen echt alleen nog maar in de grote groep. 'sNachts doe ik ze steeds apart omdat ik dan kan zien wat ze gedaan hebben, maar ze zijn liever bij de rest. Drinken uit een beker gaat nog steeds niet. Ze kijkt ernaar en draait zich om.
Ook met Torro gaat het prima(dit even voor Sylvie en de boys) Eet, drinkt (uit de kraan) en slaapt zijn tijd vol.
Ik weet dat jullie in Maleisie zijn, maar zullen dit vast lezen. Groetjes voor jullie alle acht van Inka, Maya, Torro en Marja

Eric, Sylvie, Niels en Casper

Wij hebben echt genoten van het snorkelen op Perhentian island in Maleisië en hebben boven verwachting prachtig koraal, vissen, schildpadden, rifhaaien en Eric zelfs barracuda's gezien.
Jullie ook nog veel plezier op jullie verdere reis in Vietnam.

Marja, wat leuk om jouw verslagje over de poezen te lezen. Wat zijn wij blij dat het zo goed gaat met Torro. We genieten hier enorm, maar de jongens tellen wel de nachten af wanneer ze Torro weer zien!