family.reismee.nl

Boca Brava

25-27 juli. Boca Brava - Coast to coast

In een paar uur rijden we van de Caraïbische naar de Pacifische kust. Iets dat alleen maar kan in Panama, denk ik. Wederom slalommen we door de bergen en ook om de loslopende honden. Overal liggen ze hier op straat, steken over als ze zin hebben. In een van onze inhaalmanoeuvres steekt er een hond over waardoor niet alleen de truck naast ons, maar ook wij vol in de rem moeten. Hond en wij overleven het gelukkig.

Ook het stuk weg dat zonder waarschuwing 30 cm verzakt maakt ons allemaal wakker. Op de heenweg koste het bijna de schokdempers van de auto. Nu zagen we hem aankomen, maar nog zaten we tegen het plafond. We zijn erg blij met de luxe auto die we hebben. Ik kan je vertellen hij is niet schoon meer is en de achterklep gaat amper nog open, maar rijden doet 'ie goed.

Aan de Pacifische kust komen we uit bij een heel klein haventje. We parkeren de auto ergens in de berm en stappen in op een klein bootje. Voor 2 nachten gaan we naar een eiland Boca Brava. Een leuk hostel. Een heel eenvoudige basic kamer. Er staan 4 bedden in en verder slaap je met je ogen dicht en dan zie je de rest niet.

De omgeving maakt hier alles goed! We regelen twee kano's en hebben een heerlijk ochtend. We gaan naar twee strandjes. Op de tweede zit een hele groep brulapen. Mooie beesten en dat gebrul is echt fantastisch. We kwamen hun domein binnen en de alarmbellen gingen af! Wat een prachtig gebrul. Verder doen ze niets, behalve kijken vanuit de boom naar ons en wij naar hen. We steken over naar een ander eiland. De stroming is hier sterk maar we zijn inmiddels goed getrainde kanoërs. Voordat het echt vloed is zijn we weer terug in het hostel.

Het hostel zelf wordt gerund door een Amerikaan. Goede vent. Ze serveren heerlijk eten en af en toe komt er een jonge wasbeer om de hoek kijken, die afkomt op de heerlijk geuren. Door hun drie honden wordt hij weer accuraat weggejaagd. Wat ze niet wegjagen is de schorpioen die ineens op de vloer in het restaurant loopt. Hij doorstaat de fotoshoot en daarna gaat hij terug de natuur in. Alhoewel de eigenaar overwoog om er een cocktail van te maken?